Flygplansbuller

flygplan

Vissa dagar så märker man inte att det flyger en massa plan över skallen när man är hemma och vissa dagar så är den trafiken väldigt påtaglig. Igår var en sådan dag, eller kväll snarare, då det verkligen märktes. De flög osedvanligt lågt och bullrigt hela kvällen. När jag följde ett plan norrut som försvann i horisonten så var det bara att vända sig om så dök det upp ett nytt i den södra horisonten. Fast för det mesta så brukar jag inte märka flygplanen, det har förmodligen med att göra hur det blåser om de kör över våra hus eller ej.

Som av en händelse så har Vi i Sollentuna en artikel i veckans nummer, om en kommande rättegång om inflygningar över Rotebro. Om Sollentuna förlorar rättegången så kan det hålla på till 2038!

Läs artikeln, sidan 8: http://pdf.direktpress.se/flashpublisher/magazine/9565

Ett svar

  1. Det intressanta är att många protesterar mot det minst störande bullret – flyget. Ur hälsoeffekt är bullret från E4an det värsta och rent personligt anser jag bullret från järnvägen vara det värsta då det kommer stötvis. Flyget ser jag ur bullerhänseende inte ens som något problem (i sammanhanget).

    Gällande E4an så är jag uppväxt intill denna väg och efter några minuter ute filtrerar jag bort ljudet då detta är kontinuerligt. Värre är det med järnvägen och speciellt när det kommer ett 400 meter långt godståg med gnisslande bromsar.

Kommentera

