Blixt och dunder

blixt1

Bloggen har fått ett mail från en bloggföljare (finns det ett sådant ord?). Det är jättekul att ni som läser hör av er hit. Jag har märkt på statistiken över antalet besökare, som finns att tillgå i administrationsverktyget, att det är fler och fler som har hittat hit och som följer bloggen. Kul! Extrakul med tanke på hur lite reklam jag faktiskt har gjort för sidans existens. Ambitionen är att producera 5 inlägg i veckan utan att det blir alltför andefattigt. Vi får se om vi grejar det.

Mailet handlar om det åskväder som var förra lördagen. Jag skrev om det då och jag var ju ute och kollade om jag kunde se något nedslag. Jag hittade ingenting då men tydligen så slogs TV och ventilationsutrustning, och kanske annan elektrisk utrustning, ut i den södra delen av vårt bostadsområde. Ännu en vecka efter så fungerar inte ventilationen hos alla, vilket är hemskt med tanke på värmen, och ingen information lämnas om det här från Sollentunahem.

Jag antar att man får skylla informationsbristen från SH på semestertider men jag kan själv tycka att de ibland har lite svårt att informera om saker och ting. HGF har tex ännu inte fått en utlovad åtgärdslista från den trygghetsvandring som vi gjorde i våras och som ni kan läsa om här på bloggen.

Jag kommer att ta upp detta på HGFs nästa styrelsemöte den 17:e. Om SH vill så kan de få utrymme här på bloggen och jag kan administrera den information de vill ha ut. Bara jag får någon så🙂 Återkommer i ärendet.

Som sagt så är det roligt när läsare hör av sig. Har du något du vill ha berättat, litet som stort – med Rotebro som beröringspunkt, så är det bara att höra av sig. Mailadress finns under fliken ”Om bloggen” högst upp på sidan.

Kommentera

