Tors hammare!

tor1

Idag kom så den efterlängtade luftrensaren i form av ett tvåtimmars långt skyfall. Det behövde naturen och vi med för den delen. Vad som var lite extra var att det blixtrade och small under en kort stund så att jag lättade en meter. Har aldrig hört eller sett något liknande tidigare. Misstänkte att blixten slog ner i mitt bostadsområde men jag har varit ute och kollat och jag kan inte hitta något nerslagsmärke. Bilen blev i alla fall ren🙂

Hammarguden Tor till ära så länkar jag till en av de bättre rocklåtar som har gjorts, Immigrant song av och med Led Zeppelin. Lyssna och njut: http://www.youtube.com/watch?v=Q1lzfz_TjWI

Är ni förresten medvetna om att fyra av våra veckodagar, fortfarande (!), är namnsattna efter gamla asagudar. En dag är namnsatt efter att man ska tvätta sig och två efter solen och månen. Fascinerande.

Fråga om absolut ingenting: Är skator fridlysta eller får man skjuta dem bäst man vill? Börjar ledsna på deras evinnerliga kraxande så fort en katt närmar sig.

Kommentera

